Etik İlkeler Özlük Hakları
O ÇILGIN TÜNEL
HABERLER
Yayına Giriş Tarihi
2011-05-28
Güncellenme Zamanı
2011-05-30 10:23:42
Yayınlayan Birim
ANKARA

BOYDAN BOYA KENTİ GEÇECEK

Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başbakan Erdoğan‘ın açıkladığı Ankara projeleri içindeki 15 kilometrelik Keçiören Tüneli‘nin ayrıntılarını, HT Ankara‘ya anlattı. Keçiören‘deki Fatih Köprüsü‘nün ilçenin yoğun trafiği kaldırmadığını vurgulayan Gökçek, "Tepebaşı‘ndan girilip, Keçiören‘i İstanbul Yolu‘na atacak. İsteyen Eskişehir Yolu‘na devam edip, Ahlatlıbel‘den çıkacak" dedi. Tünelin tamamı yeraltında olacak.

 

GEÇİŞ PARALI OLACAK

  

Tünele OGS sistemi kurulacağını ve geçişin paralı olacağını belirten Gökçek, "Sistem vatandaşa yük getirmeyecek. Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlayacağı için ekonomik olacak" dedi. Tünelden ilk çıkış ise İstanbul Yolu‘na olacak.

  

Türkiye‘nin en uzun tüneli!

‘KAZI‘ KAZAN

 

 Melih Gökçek, 15 kilometrelik Keçiören Tüneli‘nin ayrıntılarını anlattı: Tepebaşı‘ndan girilerek Ahlatlıbel‘den çıkılacak. Tamamı yer altından gidecek tünel, ilçenin trafik sorununu bitirecek

 

Keçiören Tüneli kenti bir uçtan diğerine yeraltından geçecek ve Türkiye‘nin en uzun tüneli olacak. Melih Gökçek, Başbakan Erdoğan‘ın açıkladığı Ankara projeleri arasında yer alan 15 kilometrelik Keçiören Tüneli‘nin ayrıntılarını HT Ankara‘ya anlattı.

 

İlçenin en büyük sıkıntısının trafik olduğunu vurgulayan Gökçek, "Tünelle ilçenin trafik sıkıntısı son bulacak" dedi.

 

ÖNCE İSTANBUL YOLU

Başkan Gökçek‘in ayrıntılarını anlattığı tünel, kentin farklı noktalarına bağlantı sağlayacak. Tünelden ilk çıkış noktasının İstanbul Yolu olacağını belirten Gökçek şunları söyledi: "Tepebaşı‘ndan girilip Keçiören‘i İstanbul Yolu‘na atacak. Arzu edersen Eskişehir Yolu‘na doğru devam edeceksin. Bu araya yeni bir yol daha yapılacak. Tünelin o yola ve Sabancı Bulvarı‘na da çıkışları olacak. Eskişehir Yolu‘ndan sonra da Ahlatlıbel‘de bitecek bir altgeçit olacak. Tamamı yer altında."

 

‘ÇOK DAHA EKONOMİK‘

Gökçek, "Bu kontörlü sistem vatandaşa yük getirmeyecek. Kent trafiğinde dura dura gidildiğinde harcanılan yakıtı ve zamanı düşünün. Oysa tünelde transit gidileceğinden daha karlı" diye konuştu. Gökçek, ‘Kent içinde 15 kilometre tünel açmanın zor olup olmayacağı‘ sorusunu da şöyle yanıtladı: "Zor, ama hiç mesele değil. Başbakan, ‘Üç yılda bitireceğim‘ dedi. Güzergahın tam neresi olacağı belli değil." öte yandan Türkiye‘nin en uzun tüneli Fatsa-Ordu arasındaki 3 bin 85 metrelik ‘Nefise Akçelik‘ tüneli.

 

OGS SİSTEMİ DE KURULACAK

Tünelden geçişin ücretli olacağını ifade eden Gökçek şu bilgileri verdi: "Keçiören‘den gireceksin tünele bir kontör çalışacak. Yolun daha uzunsa bir kontör daha atacak. Eskişehir Yolu‘nu geçtin, Ahlatlıbel‘den çıkacaksın bir kontör daha atacak. İstanbul‘daki gibi OGS tarzı tık tık geçeceksin. Satışları bankalardan yapılacak. Yap-işlet-devret bulunursa, büyük ihtimalle de bulunur, o zaman bu sistemle yapılacak."

 

‘DÜNYADA ÖRNEĞİ YOK‘

Tünel projesine çok şaşırdığını ifade eden Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi Başkanı Orhan Sarıaltun şunları söyledi: "Kent içinde kilometrelerce uzunlukta tüneller tercih edilmez. Bu tünele nasıl ihtiyaç olur, anlayamadım. Nasıl projelendirilecek bilemiyorum. Uzun tüneller Bolu dağı gibi şehirlerarası bölgelerde olur. Tünel yerine raylı toplu taşıma sistemi olmalı. Dünyada bu şekilde kent içinde örnekleri hiç yok."

 

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>