Etik İlkeler Özlük Hakları
"METROBÜSTE ALT-ÜST SORUNU"
HABERLER
Yayına Giriş Tarihi
2010-10-23
Güncellenme Zamanı
2011-04-06 09:17:40
Yayınlayan Birim
ANKARA

 

Gökçek`in metrobüs projesi plancıları ayaklandırdı:Alt ve üst geçitlerden geçmez

ALTI ÜST GEÇİT PROBLEMİ

 

"Altyapı uygun değil, sorun olur"

 

Dört yıl önce Bakanlıklar-Dışkapı hattı olarak belirlenen güzergahta bu çalışmanın gerçekleştirilemediğini dile getiren Şahin, Ankara‘nın alt yapısının bu sisteme uygun olmadığını belirtti. İstanbul‘daki metrobüs uygulamasının tek hat üzerinden yapıldığına dikkat çeken Şahin, "Başkentte tek aks üzerinden bu hizmeti vermek mümkün değil. Çünkü Ankara‘nın üç ana aksı var. Bu çift körüklü otobüsler belki Büyükşehir Belediyesi tarafından alınır ama ne kadar kullanılabilir olacağı tartışılır" dedi. Araçların manevra kabiliyetiyle ilgili de sıkıntı yaşanacağını dile getiren Şahin, böyle uzun bir aracın dönüş yapabilmesi için çok geniş bir alana ihtiyaç duyacağını belirtti. Şahin ayrıca, belli saatler dışında toplu taşıma araçlarında yoğunluğun yaşanmadığını, bu durumda getirilecek olan bu araçların günün belli saatlerinde atıl kalabileceğinin göz önünde bulundurulması gerçeğine dikkat çekti.

 

Başkan Melih Gökçek`in kente İstanbul`daki metrobüs benzeri, çift körüklü, üç parçalı 120 otobüs projesine temkinli yaklaşam şehir plancıları, alt ve üst geçitlerle dolu kentte projenin ciddi sıkıntılar yaratacağını söyledi.

 

Başkent ulaşımına İstanbul`daki metrobüs benzeri 120 adet iki körüklü, üç parçalı, 24 metre uzunluğunda araçlar alacağını söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek`e Ankara Şehir Plancıları Odası‘ndan tepki geldi. Belediye Baskım Melih Gökçek, önceki gün düzenlediği basın toplantısında, Hollanda‘da görüp beğendiği 350 kişi kapasiteli otobüslerin 6 ay içinde Ankara‘da hizmete gireceğini söylemişti. Başkent‘te metrobüs benzeri bir uygulamanın Konya Yolu, İstanbul Yolu ve Eskişehir Yolu gibi ana akslarda düşünülebileceğini söyleyen Ankara Şehir Plancıları Odası Başkanı Orhan Sarıaltun, "Ancak bu yollar alt ve üst geçitlerle dolu olduğu için bu uygulamanın hayata geçirilmesi imkansız" dedi.

 

GEÇİTLER YENİDEN DÜZENLENMELİ Sarıaltun, şunları söyledi: "Bu genişlikteki araçların manevra kabiliyetleri çok az. Mevcut araç trafiğinin haricinde özel yollar tahsis edilmeli. Sadece bu büyük araçların gidecekleri hatlar olmalı. Ankara‘nın var olan yolları üzerinde bu çalışma imkansız. Çünkü var olan alt geçitler ve katlı kavşaklar işleri zorlaştıracaktır. Bu da buraların yeniden tadilattan geçeceği anlamını taşır."

 

"METRO AYIBINI KAPATIYOR" Gökçek‘in ulaşım alanındaki bu yeni projesini metrodaki başarısızlığına bağlayan Sarıaltun, "Metrodaki ayıbını kapatmaya çalışıyor. Metroya dair yapılanlar tam bir muamma iken, hiçbir alt yapı çalışması yapmadan böyle bir çalışmaya girişmek dalga geçmekten başka bir şey değildir" diye konuştu.

 

4 YIL ÖNCEKİ HAYALİ Melih Gökçek‘in metrobüs çalışmalarına ilişkin açıklamalarını değerlendiren Atılım Üniversitesi‘nin şehir planlamasına dair çalışmalarıyla da tanınan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Yardımcı Doçent Doktor Zafer Şahin, aynı projenin 2006 yılında da Gökçek tarafında dile getirildiğini ancak o günden bugüne hiçbir şey yapılmadığını söyledi.

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>