Etik İlkeler Özlük Hakları
EGO HANGARLARI PROJESİ ÇED SÜRECİNE HALKIN KATILIMI TOPLANTISI’NA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2016-06-15
Güncellenme Zamanı
2016-06-15 11:31:41
Yayınlayan Birim
ANKARA

Projenin ÇED Sürecine Halkın Katılımı Toplantısı‘nda gündeme getirilen eleştirilerimiz:

  • ÇED Raporunu hazırlamakla yükümlü firma tarafından yapılan sunumda, daha çok projenin tanıtım bilgilerine yer verilmiştir, raporun asıl odaklanması gereken çevresel analizler oldukça dar kapsamlı ele alınmıştır. Çevresel etkiler yalnızca inşaat aşaması için ele alınmış, doğal yapıya ilişkin analizler eksik kalmıştır. Bu eleştiriye karşı yükümlü firma, ÇED çalışmalarının henüz başlangıç aşamasında olduğunu dile getirmiştir. Bu koşullar altında yapılan toplantı formaliteden öteye gidememiştir.

  • Projenin ÇED toplantısında sunulan halinin henüz kesinleşmemiş olduğu, hatta projenin gelinen noktaya kadarki süreçte sürekli olarak değişim geçirdiği dile getirilmiştir. Bu durum kaygı vericidir.

  • Proje, yaklaşık 13 ha bir alana günlük 60.000 nüfus (iskân, istihdam, ticaret ve konaklama toplamı) öngörmektedir. Bu büyüklükteki bir nüfusun, söz konusu alanın taşıma kapasitesinin çok üzerinde olduğu açıktır.

  • ÇED raporu kapsamında, Ekolojik Etki Değerlendirmesi eksik olarak ele alınmıştır. Ankara‘nın doğu-batı eksenli hava koridoru üzerinde yer alan bu alanda 301 metreyi bulan kütleler öngörülmektedir.

  • ÇED raporunda yer alan Korunan Alanlar Analiz paftasında 6-12 km uzaklıktaki kent ormanlarına, mesire yerlerine, Özel Çevre Koruma Alanlarına yer verilirken, alanın yanıbaşındaki tarihi/doğal sit alanı olan AOÇ‘ye yer verilmemiştir. AOÇ hiçbir analiz aşamasında göz önüne alınmamıştır.

  • Yeraltı suları ve Ankara Çayı ile ilgili bir değerlendirme de yapılmamıştır. Halbuki, bu alan taban suyu beslenim alanı olduğundan ekolojik öneme sahiptir. Buna rağmen projede yerin 4 kat altına inen otopark alanları önerilmektedir.

  • Planlama alanının fonksiyonu, MİA olarak belirlenmiştir. Ancak, proje alanına yakın diğer MİA‘lar ile nasıl entegre olacağı konusunda bir öngörü geliştirilmemiştir. Ayrıca, proje için önerilen karma-kullanımlar, alan gereksinimlerini karşılayamayacak biçimde projelendirilmiştir (örneğin, iş merkezlerinin ortasında okul alanı yer almaktadır). Alan, öngörülen nüfusun ihtiyacı olan temel donatılar bakımından da (örneğin çocuk oyun alanı, sağlık ünitesi vb.) eksiktir.

  • Trafik hacim analizlerine rapor içerisinde yer verilmemiştir. Proje sonrasında oluşabilecek ulaşım sorunlarına değinilmemiştir.

  • Önerilen kütlelerin (301 metreye varan) mimari açıdan ve kent silüeti açısından olumsuz sonuçlar yaratacağı açıktır.

TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>