YAPILIRSA İLK OLACAK BAŞKAN
Başkan Melih Gökçek‘in Kızılay‘dan Oran‘a teleferik hattı projesi tartışmaları da beraberinde getirdi. Proje, Dikmen ve Oran‘da yıkılan gecekondular sonrası yapılacak çok katlı konutların ardından yaşanacak ulaşım sorununu çözmeyi amaçlıyor. Uygulamaya geçmesi halinde dünyada bir ilk olacak.
‘NE DUYDUM, NE GÖRDÜM‘
Teleferikle ulaşım dünyada daha çok turizm amaçlı kullanılıyor. Gökçek‘in Güvenpark‘tan Oran‘a ‘zikzaklar‘ çizecek toplu ulaşım amaçlı teleferik projesinin metropol bir kentte uygulanmış örneği yok. Şehir Plancıları Odası Başkanı Orhan Sarıaltun, "Ben böyle bir şeyi ne duydum ne de gördüm" dedi.
ULAŞIMDA BİR İLK
Gökçek‘in son projesi ‘Kızılay‘dan Oran‘a zikzaklı teleferik‘ toplu taşımada dünyada bir ilk olacak. Gezi ve turizm amaçlı hizmet veren teleferik, ilk kez bir metropolde toplu taşıma amaçlı kullanılacak
BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Melih Gökçek‘in Kızılay‘dan Oran‘a teleferik hattı projesi tartışmaları da beraberinde taşıdı. Proje, Dikmen ve Oran‘da gecekonduların yıkılması sonrası yapılacak çok katlı konutlarla yoğunlaşacak trafik yüküne çözüm üretmek amacıyla gündeme geldi. Gökçek‘in teleferik projesinin ilk istasyonu Güvenpark olacak. Hava yolculuğunun ilk iki durağını Maliye Bakanlığı ve Polisevi Kavşağı oluşturuyor. Ardından Dikmen Vadisi üzerinde karşılıklı duraklarla zikzaklar çizecek ve Oran‘a kadar uzanacak.
Teleferik hatları hem Türkiye‘de hem de dünyada daha çok turizm amaçlı kullanılıyor. Ankara‘daki tek teleferik, Turgut Altınok‘un başkanlığı döneminde Keçiören‘de yapılmıştı. Bu hat daha çok ilçe üzerinde kısa bir gezinti yapmak isteyenler tarafından kullanılıyor. Ancak fazla rağbet görmüyor.
BENZERİ YOK
Bursa ve Antalya Kemer‘deki teleferikler ise kayak merkezlerine ulaşımı sağlıyor. Kızılay-Oran arasına yapılması planlanan teleferik projesi ise dünyada bugüne kadar hiçbir metropol kentte uygulanmadı. Gökçek‘in projesi gerçekleşirse, ulaşım amaçlı, 9 duraklı teleferik dünyada bir ilk olacak.
2014‘E YETİŞECEK
Teleferik projesi için ihale şartnamesinin hazırlık aşamasında olduğunu ve üç ay içinde ihaleye çıkabileceklerini belirten Gökçek, 2014 yerel seçimlerinden önce teleferiği hizmete sunmayı amaçladıklarını söyledi. Proje hayata geçerse, Güvenpark‘tan havalanacak yolcular, Başbakanlık, Genelkurmay Başkanlığı, TBMM, Dikmen Vadisi manzaralı bir ulaşım aracıyla Oran‘a gidebilecekler.
"NE DUYDUM, NE GÖRDÜM"
ŞEHİR Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, "Teleferik projesi Melih Gökçek‘in yine bilimsel dayanağı olmayan bir ulaşım projesidir" yorumunu yaptı. Bu yöntemle kentteki ulaşım sorununun çözülemeyeceğini savunan Sarıaltun şunları söyledi: "Ben böyle bir şeyi ne duydum ne de gördüm. Metropol merkezinde böyle bir örneği görmek mümkün değildir. Bu kayak merkezi teleferiği değil, ulaşım aracı olacak bir teleferikmiş. Kentin sorunları böyle çözülmez. Yurt dışında bir şeyler görüp ‘Bunu bizim Ankara‘da da yapalım" demek ile olmaz. Kentin en canlı noktasında, raylı toplu taşıma sistemlerinin tercih edilmesi gerekirken böyle bir teleferiğe harcanarak her kuruş hatalı ve yanlış olacak. Biz de bunun takipçisi olacağız. Bu proje gerçek dışı ve gayrı ciddi."