Etik İlkeler Özlük Hakları
31. DÜNYA ŞEHİRCİLİK GÜNÜ FOTOĞRAF YARIŞMASI "SOKAK BENİM"
HABERLER
Yayına Giriş Tarihi
2007-09-24
Güncellenme Zamanı
2007-10-06 11:10:09
Yayınlayan Birim
MERKEZ

Yarışmanın Adı: "sokak benim"

Yarışmanın Amacı: Kentin fiziki yapısında eksik olan "sosyal mekanın", kentli genç topluluklarınca baştan kurgulanışını belgelemek. Planlama öğrencilerini ve plancıları kentin planlanmayan fakat sosyal hayatın bir uzantısı olarak gelişen mekanlarını görmeye, ve göstermeye teşvik etmek.

Yarışmanın Konusu: "sokak benim" kamusal toplanma alanlarından ve meydanlardan yoksun Türkiye kentlerinde "kentin gençleri nasıl kendilerine ait bir mekan yaratıyor?" sorusuna yanıt bulabilmeyi amaçlıyor. Resmi bir tanımı olmayan ve herhangi bir kalıba oturtulamayan bu mekanlar kentte yaşayan gençlerin algısal haritasında işaretli kurtarılmış bölgeler. Peki neye benziyor bu kenti planlayanların değil, kentlinin yarattığı mekanlar?

Yarışma Kategorileri:
·   Yarışma "siyah beyaz" ve "renkli" olmak üzere iki ayrı dalda yapılacaktır.
·   Her aday, iki ayrı dalda yarışabilir; her yarışmacı yarışmaya toplamda en fazla 3 eserle katılabilir.

Yarışma Takvimi:

Yarışma Duyuru Tarihi

:

Eylül 24, 2007

Yarışma Son Teslim Tarihi

:

Ekim 26, 2007

Jüri Değerlendirilmesi

:

Ekim 31, 2007

Sonuçların Açıklanması

:

Kasım 1, 2007

Ödül Töreni

:

Kasım 8, 2007

·   Yapıtların 26 Ekim 2007 Çarşamba akşamı saat 18.00‘a kadar teslim edilmesi gerekmektedir.
·   Posta ile gönderilmesi durumunda doğabilecek gecikmelerden Odamız sorumlu değildir.
·   Sonuçlar TMMOB Şehir Plancıları Odası http://www.spo.org.tr/ internet sitesinde duyurulacaktır.

Yarışma Jürisi (alfabetik sıraya göre):

AÇIKALIN Deniz, Şehir Plancısı, Sanat Fotoğrafçısı
ATAÖV Anlı, ODTU ŞBP Bölümü Öğretim Üyesi
ERKAL ÖZTÜRK Funda, Şehir Plancısı, Sanat Fotoğrafçısı
EZEN Gül, Şehir Plancısı, Sanat Fotoğrafçısı
GÜRER Nilüfer, GÜ ŞBP Bölümü Araştırma Görevlisi
KALENDEROĞLU Cahit, Şehir Plancısı, Sanat Fotoğrafçısı
SAĞDIÇ Ozan, Sanat Fotoğrafçısı

Ödüller:

Siyah beyaz ve renkli fotoğraf kategorilerinde ayrı ayrı 3‘er tane olarak toplamda 6 katılımcıya sanat fotoğrafçılığı ile ilgili kitaplardan oluşan kitap seti ödül olarak verilecektir. Ödüle layık görülen fotoğraflar PLANLAMA dergisinde ve TMMOB Şehir Plancıları Odası internet sitesinde yayınlanacaktır.

Fotoğraf gösterir ama..., Nazif Topçuoğlu
Olsun, daha Önce de söylemiştim, ben ilerde uzaydan gelecek zeki yaratıklar için yazıyorum, memleketin imajı düzgün olsun diye, ha bir de AB kriterlerine uyum sağlamak için tabii ki...
"Evet, şimdi kısaca tekrar etmek gerekirse, fotoğraflar ‘gösterir1 mi, ‘anlatır1 mı? (Aranızdan eminim ki bir iki arsız okuyucu çıkıp ‘Abi, gösterir ama vermez!‘ diyecektir, bence pek yalan da değil ama bunları gecelim, ve bakalım.)"

Fotoğraf Notları, Jale N. Erzen
Fotoğraf Notları, fotoğraf makinesinin işleyişi ve nihai ürünle, görmeye ait temel nitelikler arasındaki ilişkileri irdeleyerek fotoğraf sanatına yaklaşan, makine ve göz arasındaki ilişki kadar, biçim ve içerik arasındaki ilişkiyi de fotoğraf sanatı açısından, fotoğrafa Özgü ilkelerle açıklayan bir kitap.

Camera Lucida Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Roland Barthes
Fotoğraf edebiyatının iki baş yapıtından biri sayılan Camera Lucida, aynı zamanda Roland Barthes‘ın en bireysel ve kurgusal yapıtı. Camera Lucida‘da fotoğrafın ne olduğu sorusuna yanıt ararken, fotoğraf ile Ölüm (belki de yaklaşmakta olan kendi ölümü) arasındaki ilişkiyi de ortaya çıkarmıştır. Barthes kitap tamamlandıktan kısa bir süre sonra Ölmüştür.
‘Fotoğraf üzerine yazma tutkumun açığa çıkardığı bu karmaşa ve ikilem, aslında sürekli olarak çektiğim bir sıkıntıyla ilgiliydi: biri anlatımcı, diğeri eleştirel iki dil arasında savrulan bir özne olmanın sıkıntısı."

Görme Biçimleri, John Berger
Görme konuşmadan Önce gelmiştir. Çocuk konuşmaya başlamadan Önce bakıp tanımayı Öğrenir. Ne var ki başka bir anlamda da görme sözcüklerden Önce gelmiştir. Bizi çevreleyen dünyada kendi yerimizi görerek bulunuruz. Bu dünyayı sözcüklerle anlatırız ama sözcükler dünyayla çevrelenmiş olmamızı hiçbir zaman değiştiremez. Her akşam güneşin batışını görürüz.
Dünyanın güneşe arkasını dönmekte olduğunu biliriz. Ne var ki bu bilgi, bu açıklama gördüklerimize uymaz hiçbir zaman. Gerçeküstücü ressam Magritte "Düşlerin Anahtarı" adlı resminde sözcüklerle nesneler arasında her zaman var olan bu uçurumu yorumlamıştır.

Anlatmanın Başka Bir Biçmi, Jean Mohr, John Berger
Fotoğrafla nasıl bir anlatı kurulabilir, fotoğrafik anlatı nasıl bir içeriğe sahiptir? John Berger‘la ünlü İsviçreli fotoğrafçı Jean Mohr‘un birlikte kurgulayıp hazırladıkları, Berger‘in kendi yaşadığı köyde ve civar köylerde yaşayan İnsanların gönüllü işbirliğiyle yedi yıl içerisinde ortaya çıkarılan elinizdeki kitap işte bu sorular üzerinde duruyor: Fotoğraflar neyi anlatır, onları nasıl kullanabilir ve nasıl değerlendirebiliriz? Anlatmanın Başka Bir Biçimi, fotoğrafta teorinin nasıl görüntülerin yanı sıra sözcükleri de, anekdotların yanı sıra hatıraları da kapsadığını ortaya koyan benzersiz bir çalışma; fotoğrafı çeken İle çekilen kişiler, fotoğraflar ile onlara bakanlar, deklanşöre basılan an ile onun çağrıştırdığı hatıralar arasındaki gerilimi eşsiz bir seyre dönüştüren bir kitaptır...

detaylı bilgi için lütfen yarışma şartnamesini inceleyin

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>