Etik İlkeler Özlük Hakları
TRABZON ŞEHİR PLANCILARI ODASI BAŞKANI ERCAN ŞEN, KAHRAMANMARAŞ CADDESİ`NİN TRAFİĞE KAPATILIP KAPATILMAMASI KONUSUNDAKİ TARTIŞMALAR ÜZERİNE KONUŞTU.
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2021-04-13
Güncellenme Zamanı
2021-09-23 14:33:09
Yayınlayan Birim
TRABZON


Trabzon Mimarlar Odası Başkanı Gürol Ustaömeroğlu, Kahramanmaraş Caddesi‘nin trafiğe kapatılıp kapatılmaması konu sundaki tartışmalar üzerine konuştu. Ustaömeroğlu şunları dile getirdi: "Kent merkezinin yoğun trafikten arındırılması her zaman tercihimizdir. Fakat Trabzon‘da toplu taşıma karmaşası mevcut. Bu karmaşa bizim tercihimizi engelliyor. Kahramanmaraş Caddesi‘nin tamamen kapatılmasından ziyade kısmi olarak trafiğe kapatılmasını her zaman dile getiriyoruz. Tamamen kapatılması gerçeğe aykırıdır. Çok çeşitli otoparklar var, banka yoğunlukta binalar var. Bunların getirdiği yükümlülükler var. Dolayısıyla Kahramanmaraş Caddesi‘nin sınırlı bir şekilde trafiğe kapatılması Trabzon‘un geleceğine bir projeksiyon tutabilir. Ama bunun bilimsel olarak yani Ulaşım Master Planıyla ele alınması gerektiğine inanıyorum."

"Atatürk Alanı‘nın, Meydan‘ın, Taksim Alanı‘nın ulaşıma kapanmasını geçmişte savunmuştuk. Fakat bugün gelinen noktada bu düşüncenin amacına ulaşmadığı görülüyor. Yani Atatürk Alanı‘nın trafiğe kapatılmış olması o bölgedeki yoğunluğu azaltmadı. Çünkü toplu taşıma yönteminde hala bir değişikliğe gitmedik. Dolayısıyla çok köklü bir planlama olmadığı müddetçe yapılacak her şey alt yapışız palyatif çözümdür. O nedenle ulaşım Master Planı‘nın sürecini bekliyoruz." 

"Kahramanmaraş Caddesi‘nin aşırı trafikten ve toplu taşımadan anndırılmasından yanayız. Sınırlı olarak trafiğe kapatılmasını savunuyoruz. Gazipaşa Caddesi, Gazipaşa Caddesinin kat ettiği Atatürk Alanı, eski Özgür Otel‘in önü ve Fatih Parkı‘nın önü bir ana akstır. Ve bu aksın çift şeritli olması Kahramanmaraş Caddesi‘nin yükünü azaltacaktır."

"Artık her evde iki, üç tane özel araç var. Ve bu özel araçlar evden çıkıp ayrı ayrı Atatürk Alanı‘na geliyor. Anlayışın değişmesi lazım. Belediye otobüsü, raylı sistem gibi toplu taşıma anlayışlarının devreye girmesi gerekli. Kahramanmaraş Caddesi trafikten anndırılmış, üzerinde yaya geçitlerinin olduğu ama hafif raylı sistemin de doğu batı yönünde çalıştığı bir yol haline gelebilir."

Şehir Plancıları Odası Başkanı Ercan Şen ise, Kahramanraş Caddesi ile ilgili şunlar dile getirdi: "Birçok hizmet sektörü o cadde üzerinde. Bu tür caddelerin kapatılıp kapatılmaması ya da nasıl kullanılıp kullanılmayacağı aslında şuanda Büyükşehir Belediyesi‘nin yaptığı Ulaşım Master Planı var orada ortaya çıkar. Kapatıldığında alternatif olabilecek iki tane yol var; biri sahil yolu diğeri tanjant yolu. İkisi de zaten trafik açısından sıkıntılı. İkinci tanjant dediğimiz yol zaten daha da yukarılardan geçiyor."

"Dolayısıyla Kahramanmaraş Caddesi‘ni kapatıyoruz denildiğinde bunun alternatif güzergâhları ve besleyecek yollar ortaya konulmalı. Öyle bir şey varsa kapatılmalı. Ancak coğrafi açıdan yeni bir yol oluşturmak mümkün olmadığı için öyle bir şeyin mümkün olmadığını düşünüyoruz. O nedenle tam kapatma değil ama paylaşımlı yol dediğimiz trafik düzenlemesiyle birlikte; ağırlıklı yayanın kullandığı ama taşıtların da belli bir izde, belki tek bir izde veya iki tane taşıt iziyle geçtiği, hiç durulmayan, şuandaki gibi dolmuşların uzun süre beklemediği ulaşım aksı olabilir. Kısacası Kahramanmaraş Caddesi paylaşımlı yol olabilir. En mantıklı görünen o. Trafiğe tamamen kapatılmalı diye bir düşüncemiz yok."

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>