Etik İlkeler Özlük Hakları
TRABZON ŞEHİR PLANCILARI ODASI BAŞKANI ERCAN ŞEN, TRABZON`UN ANA ULAŞIM PLANININ KONUŞULDUĞU TOPLANTIYI DEĞERLENDİRDİ.
BASIN AÇIKLAMALARI
Yayına Giriş Tarihi
2020-06-22
Güncellenme Zamanı
2020-06-22 09:47:16
Yayınlayan Birim
TRABZON

Trabzon Şehir Plancıları Odası Başkanı Ercan Şen, Trabzon‘un ana ulaşım planının konuşulduğu toplantıyı değerlendirdi. Trabzon Ulaşım Ana Planı lansmanının çalışmalara yön vereceğini söyleyen Şen Trabzon‘un bölgesel olarak planlaması gerektiğini kaydetti. Öte yandan ulaşım planının imar planına entegre olduğunu hatırlatan Şen, "Ulaşım planı için 2035 yılı öngörülmüş. Eğer imar planlarımız 2040 yılma yapılıyorsa ulaşım ana planının da 2040‘a yönelik olması gerekir." dedi. Trabzon Master Planı toplantısının bir ilk ve henüz çalışma aşamasında olmadığını belirten Şen, "10 yıldır Trabzon‘da ulaşım ana planlamasının yapılmasını dile getiriyorduk. İlk toplantı olduğu için net kararların çıkması mümkün değil. Bu toplantı çalışmanın yönünü gösteren bir toplantı. Trabzon‘un bölgesel olarak düşünülüp etkisi altındaki yerleşim yerleri de katarak sahilden geçen uluslararası bağlantısının da hesaba katılarak bütüncül olarak bakıp çalışma yapmak gerekir." diye konuştu. Proje yapıldıktan sonra ulaşım planının belirlenmesinin hatalı olduğunu söyleyen Şen, "Bu kentte bir şeylere karar verilirken ulaşımla ilgili konular çok önemli. Ulaşıma bağlı yer seçim kriterleri de değişebilir. Yeni terminal bunun güzel örneği. Başkan Zorluoğlu buna katılmıyor. Terminalin yeri doğru bile olsa yerleşime ulaşım planının olması lazım. Biz de bu çalışmanın ana paydaşlarndan bir tanesiyiz. Görüşeceğiz Büyükşehirle." şeklinde açıkladı. Ulaşım planının imar planlarıyla entegre olduğunu düe getiren Şen, "Ulaşım planı için 2035 yılı öngörülmüş. Ulaşım ağı kentlerin, yerleşimlerin gelişmesini sağlayan imar planlarıdır. Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 5-6 yıldır imar planı çalışması yapıyor. İmar planları, ulaşım planlarıyla birbirine entegredir. Büyükşehir Belediyesi Trabzon‘un imar planını 2040 yılı için yapıyor. Ulaşım planı ise 2035 yılı. Eğer imar planlarımız 2040 ise imar planlarımızla ulaşım planlarından veri alarak desteklenen planlarsa ulaşım ana planının da 2040‘a yönelik olması gerekir. Aksi takdirde arada kalan 5 yıl için veri üretilmeyen sorunlu olan 5 yıllık bir dönem kalır." şeklinde dedi.Hafif raylı sisteme değinen Şen, "Toplantıda hafif raylı sistemden bahsedildi. Bunun için de fizibilite olması gerekir. Ancak böyle bir çalışma yok gibi gözüküyor. Trabzon‘da 4 bin kişi yolculuk yaptığı açıklandı. Hafif raylı sistemde ise günün pik saatinde 10 bin kişilik bir yolculuk öngörülüyor. Ancak şu da denebilir ‘çok önemli değil ben zarar edebilirim‘. Tartışmalı bir konu. Kamu yatırımlarını doğru yapmak istiyorsak hafif raylı için türev seçimi yapmak gerekiyor. Çünkü hafif raylıda 10 bin kişi elde edilemezse tramvay sistemine döneceksiniz. Şu aşamada bu bir çalışma bile değil. Daha çok yol var. Bu çalışmada acı reçeteler de çıkacak doğru şeyler de çıkacak. Tüm sorunlar çözülecek algısı olmasın." ifadelerine yer verdi. 

TMMOB
Şehir Plancıları Odası

Çerez Politikası & Gizlilik Sözleşmesi

Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

kişisel verilerinizin Odamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere KVKK sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

"/>